پاورپوینت دفاع پایان نامه

ساخت ارائه مطالب با استفاده از پاورپوینت دفاع پایان نامه در اصل یک پروسه سلیقه گرایی و هنری می باشد. شما در روند ارائه محتویات پایان نامه برای هیئت داوران و حضار نیاز به: ارائه مطالب قوی، در زمان بندی مشخص و شفاف سازی روند تحقیق خود  دارید که در ادامه به شرح آن می پردازیم.

پاورپوینت دفاع پایان نامه باید گرافیک و محتوای قوی داشته باشید

بعد از اتمام انجام پایان نامه زمانی که شما در جلسه دفاع خود حاضر می شوید به منظور ارائه مطالب مهم پایان نامه خود نیاز به یک جمع بندی و خلاصه برداری از تعداد حداقل 50 صفحه از پایان نامه خود دارید.امکان شرح این موضوع در زمان اندک به راحتی امکان پذیر نمی باشد. بنابراین نرم افزار پاورپوینت به صورت یک ویدئو کنفرانس قوی به یاری شما می آید تا اطلاعات و محتویات با ارزش پایان نامه خود را در قالب چند اسلاید به نمایش درآورید. ارائه پاورپوینت با شمائی گرافیکی و زیبا می تواند به شما در دریافت نمره کامل، کمک کند.
تعداد اسلایدهای پایان نامه بایستی بین 25 تا 40 اسلاید باشد. ولی با درنظر گرفتن زمان محدود دفاع (20 تا 30 دقیقه) کاهش اسلایدها توصیه می گردد.همانطور که گفته شد دانشجو در زمان 20 تا 30 دقیقه ( بستگی به دانشگاه، دستورات واحد آموزشی و نوع رشته) بایستی به صورت شفاف و واضح به شرح ماحصل پایان نامه خود بپردازد؛ بنابراین تعداد اسلایدها را نزدیک به 25 تا تنظیم کنید.

زمان دفاع از پایان نامه

زمان به سرعت می گذرد

جلسه دفاع از پایان نامه

زمان دفاع از پایان نامه توسط شما 25 تا 30 دقیقه تعیین می گردد و شما بایستی در این زمان تمام تلاش خود را در خصوص بیان صحیح موضوع، بحث، پیشینه تحقیق، نتایج و نتیجه گیری پایان نامه خود داشته باشید. با به شما کمک می کنیم تا در کمترین زمان ممکن بهترین ارائه مطلب را داشته باشید

نکات مهم در تولید و ارائه پاورپوینت

نکاتی که برای ساخت و ارائه پاورپوینت دفاع پایان نامه خود نباید فراموش کنید


نیازی به درج تمامی محتوای پایان نامه خود ندارید

شما تنها بایستی بخش های مهم در پایان نامه خود را در اسلایدهای پاورپوینت قرار دهید و آن هم به صورت خلاصه و چکیده های بیان نمود. به راحتی با مطالعه متن پایان نامه بخش های مهم را در آن قرار دهید و در زمان تعیین شده آن را ارائه دهید.

ارتباط گرافیکی پاپورپوینت با موضوع پایان نامه

ارتباط گرافیکی پاورپوینت ارائه شده با موضوع پایان نامه و رشته تحصیلی شما موضوع مهمی می باشد که بیشتر افراد به آن دقت نمی کنند. به عنوان مثال دانشجویان رشته های پزشکی از تصاویر و تم مرتبط، با رشته پزشکی استفاده کنند. دانشجویان رشته های مهندسی از تصاویر گرافیکی غیرمرتبط و بی ارتباط برای ساخت تم پاورپوینت توصیه نمی گردد. این موضوع باعث سردرگمی حضار و همچنین کاهش نمره ی دریافتی شما می شود.

به این نکات دقت کنید:

  • بایستی تم و قالب پاورپوینت شما مرتبط با موضوع پایان نامه و با رشته تحصیلی شما باشد.
  • برای اسلاید پاورپوینت پایان نامه شماره صفحه بگذارید تا هیئت داوران و حضار در صورت پرسش سوال، شما را به صفحه مربوطه ارجاع دهند.
  • از زیاده گویی و شلوغ کردن بی مورد اسلایدهای پاورپوینت پرهیز کنید. شما به دنبال برقراری ارتباط با حضار هستید. در صورت امکان از خلاصه متن پایان نامه استفاده نمایید.
  • از رنگ های روشن برای پس زمینه و رنگ نوشته های تیره برای اسلایدهای خود استفاده کنید. این فرصت به عنوان بهترین نوع نوشتاری و واضح بودن متن برای مخاطب می باشد.
  • از فونت titr برای عناوین و از فونت lotus و Nazanin برای متون خود استفاده نمایید.
  • بهتر است به منظور تغییر نکردن و بهم نریختن محتویات ارائه مطالب در زمان انتقال به سیستم های دیگر و … از تم های پاورپوینت استفاده نمایید. برای مشاهده نمونه ای از قالب پاورپوینت از صفحه ی زیر استفاده کنید.

محتویات پاورپوینت پایان نامه

پاورپوینت پایان نامه بایستی شامل موارد زیر باشد. این موارد به صورت جامع برای الگو ارائه مطالب مصداق دارد؛ ولی باز هم دانشجو بایستی در خصوص نحوه ساخت پاورپوینت با استاد راهنمای خود مشورت نماید.

  1. معرفی پایان نامه – نویسنده- استاد راهنما و مشاور
  2. مقدمه و بیان مسئله
  3. ضرورت و اهمیت تحقیق
  4. اهداف تحقیق و سوالات یا فرضیات تحقیق
  5. روش تحقیق
  6. روش آماری، نوع تجزیه و تحلیل، روش نمونه گیری و … را نیز در یک اسلاید به صورت مختصر شرح دهید.
  7. یافته های تحقیق، جداول و نمودارها را به همراه شرح کامل اضافه نمایید.
  8. بحث و نتیجه گیری
  9. پیشنهادات و محدودیت های تحقیق
  10. تشکر و قدردانی از اساتید و یا هر آنکه دوستش دارید.

به منظور تکمیل گزینه های فوق بایستی از اطلاعات و محتویات پایان نامه استفاده کنید. لازم نیست برای موارد ذکر شده مطالب و اطلاعات جدیدی ذکر کنید. در صورت لزوم می توانید اقدام به خلاصه نویسی به منظور کاهش حجم اسلایدها کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست